onsdag 21 februari 2007

Loppisfynd


Tyvärr blev det inget besök på loppis idag på grund av snöstorm! Jag som var såå sugen på att strosa runt och titta och känna på alla saker..... och kanske komma hem med det där fyndet! Det får bli till helgen eller i nästa vecka istället!


Jag tänkte dela med mig av ett tidigare fynd! Ett helt fantastiskt kalas-förkläde från 70-talet i härligt knalliga färger. Jag bara älskar formspråket och färgerna i 60-70-tals textilier. I ett skåp har jag samlat på mig en trave med fina 70-tals tyger..... en annan passion jag har! Någon gång kanske jag syr ett par kuddar till soffan eller något annat fint. Men det tar emot att sätta saxen i de fina gamla tygerna...... Det får bli ett framtida projekt.

3 kommentarer:

Stina sa...

Hej!
Roligt att du tittade in. :-)
Tavellisten kommer från Indiska. De har en mindre storlek också.
Kram Stina

Lotten sa...

Tack, då skall jag kolla på den vid tillfälle!

Anonym sa...

Jisses vad läckert förkläde... skulle gärna ha på mig det det när jag bakar :)