torsdag 22 mars 2007

Häng med på shoppingtur...

Först gör vi ett besök på "Zara Home" på Oxford Street. Här inne skulle man kunna gå runt i timmar och njuta.... här fanns något för alla. Underbara textilier, kuddar, täcken, dynor och underbara skyltningar. De hade ett jättefint sortiment med vita sängkläder med broderade monogram, spetsar och rysch. Härligt gammeldags. Tyvärr blev det ingen fin bild på det som tål att visas på bloggen..



Här ovan en bild från Zara´s sortiment med handdukar, strandmadrasser och plock. Madrasserna som syns under bordet skulle jag inte tacka nej till, 100£ om jag minns rätt.



Nu över till bordet med sängkläder, kuddar och pynt. Allt här går åt lila - hur läckert som helst.



Sist men inte minst... över till "Designers Guild" på Kings Road. En superdesignad butik i flera olika nivåer - här krävs det ett par timmar för att man skall hinna titta sig mätt. Jag fick bara en snabb titt tyvärr då mina barn blev magsjuka.... Det qviltade överkastet i siden på sängen ovan blev jag sugen på ända tills jag såg priset - 280£!!! Lite över min budget om man säger så....



Allt på "Designers Guild" var väldigt dyrt! Jag hade tänkt köpa ett par småbitar av deras sammetstyg och sy kuddar av - men det var sådan kö så jag avstod. Det var nämligen en amerikansk kvinna i tygavdelningen som tillsammans med sin inredare köpte tyger till ett palats tror jag - det var 10 meter här och 15 meter där. Alltihop skulle skickas över till USA. Undrar vad den notan gick på? Jag skulle gärna ta över stuvbitarna om det blev några ;)

Detta var ett par smakprov på shoppingen. Tyvärr blev inte alla bilderna bra - de är tagna med min nya mobil som jag inte helt behärskar än.....

14 kommentarer:

Färjtorp sa...

Åh vilka vackra bilder på fina saker! Tack för titten hos mig, hälsa gärna på igen.

/Johanna

Lotta sa...

Vackra bilder! Tänk om man vore gjord av pengar bara ibland!

Tack för snälla ord om min pappas alster. Jag är jättetacksam för sakerna han gjort, kan tänka mig att de kommer att vara ännu mer värda för mig när han inte finns mer.

Kram Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för guidad shoppingtur i London! Jättekul att se och läsa! Och 16 grader och blommande träd var ju inte helt fel heller kan jag tänka.. Mari.

hulukvarn sa...

Åh vilka härliga bilder!!

Anonym sa...

Suck... det där verkar ju ha varit helt underbart! Mycket och bra shopping!

Dubbelörn sa...

Känner precis som de andra... Vill åka o ha hur mycket pengar som helst med mig....

Kram

Lykke sa...

Vilken härlig affär. Tack för tipset. Är det samma kedja som Zara kläder?

Anonym sa...

Åh, härligt att få se lite London shopping! :)

Lotten sa...

Tack för alla fina kommentarer!

Jag var ganska missnöjd med bilderna för de visade inte riktigt hur fint det var - det var så många bilder som blev misslyckade!

Lotta sa...

Ja, jag skäms jättemycket! Dessa hjärtan är ju betydelsefulla för oss. Fast nu fick de ju ett helt eget inlägg!

Ha en härlig helg!
Kram Lotta

Anonym sa...

Jättefin blogg...Du blir en av mina favoriter.Jag tar mig friheten och länkar till din sida säg till om det inte är ok!

Lotten sa...

Lotta - Ha en trevlig helg du med!

Charlotte - Tack! Jag blir alldeles generad.... ;)

Blommiga Karin sa...

Hej!
Det ser ut som om du har haft en trevlig shopping i London.
Kanske något dyrt att handla designade tyger och inredning.
Fast ibland kan man ju hitta liknande för billigare penning.Tråkigt att dina barn blev magsjuka...Karin

Jennyshemochharmoni sa...

Härlig shoppingtur! Jag hänger med :)