onsdag 28 maj 2008

Utmanad!

Antar en utmaning från Kicki på bloggen I Veras hus. Den är lååång..... hoppas du orkar läsa ;-)

När gick du upp idag? - Vid kvart över sju....

Diamanter eller Pärlor? - Måste jag välja blir det Diamanter.... men pärlor är oxå fint!

Senaste filmen du såg på bio? - "Natt på museet" för längesedan med äldste sonen. Det är väldigt sällan jag går på bio....

Favorit TV-program? - Desperate Housewife, Greys anatomy och Simon och Thomas

Vad åt du till frukost? - Jag har inte ätit än..... men det blir nog fil med Branflakes och en kopp kaffe

Vad är ditt andranamn? - Jag har ju ett dubbelnamn i äkta 70-tals anda så det blir mitt förstanamn som är Eva

Din favoritmat? - Grillat kött med potatis, gärna färsk, och en god sallad till.

Vilken mat gillar du inte? - Inälvsmat i alla former..... och bönor är jag inte så förtjust i

Vilken är din favorit CD för tillfället? - I bilen har jag "Mikas" annars lyssnar jag uteslutande på radio.

Vilken bil kör du? - Volvo V70

Vilken är din favoritmacka? - Knäckebröd med skinka och senap alternativt en god lagrad Grevé på

Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? - När någon är snål, överlägsen eller Höven

Vilka är dina favoritkläder? - Byxor och skjorta/tunika

Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? - USA och New York speciellt....

Favoritklädmärke? - Va? finns det märken....;-) Jag köper det jag gillar!

Var vill du dra dig tillbaka? - I min mammas hus på en ö här på västkusten

Favorittid på dagen? - Förmiddagarna när jag är ledig och barnen är på dagis och skola....

Var är du född? - Göteborg, Sahlgrenska

Favoritsport? - Ingen. Jag ser inte på sport.... men måste jag så är det nog friidrott.

Coca Cola eller Pepsi? - Cola såklart! Inget slår originalet;-)

Fotboll eller ishockey? - Under vapenhot - fotboll

Morgonmänniska eller nattuggla? - När jag jobbar är jag nattuggla och när jag är ledig är jag morgonmänniska.

Pedikyr eller manikyr? - Pedikyr skulle inte sitta fel!

Några spännande nyheter att berätta för oss? - Inga kommentarer!

Vad ville du bli när du var liten? - Skolfröken eller sjuksköterska när jag gick i lågstadiet... Konstnär när jag gick i mellan- och högstadiet.

Bästa barndomsminnet? - Alla somrar på ön....

Varit i Afrika? - Nä... det har inte lockat alls!

Nånsin rullat in nån i toapapper? - Näe... inte vad jag minns!

Varit med om en trafikolycka? - Som barn..... vi blev påkörda bakifrån vid ett rödljus.

Favoritdag i veckan? - Fredag

Favoritblommor? - Varierar efter årstid - Tulpaner, Syrener och Pioner.

Favoritsnabbmat sibylla eller kinamat? - Kina

Äger du en cykel? - Ja

Vem fick du senaste mailet ifrån? - En av mina bloggläsare

Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? - Jag har inget kreditkort alls....Jag skulle nog hamna i Lyxfällan om jag hade det;-)

Läggdags? - 23 om jag är ledig.... annars 07.30

Senaste personen du delade middag med? - Familjen

Vad pysslar du med just nu? - Skriver detta inlägget..... kollar bloggar

Favoritfärg? - De flesta.... men mest Röda, rosa, orange nyanser. Absolut inte Lila....

Hur många tatueringar? - Inga! Kommer ALDRIG att tatuera mig!

Har du orkat läsa hela listan skall du ha en eloge;-) Jag utmanar alla som orkar......

1 kommentar:

Maria sa...

Puh =) Japp, nu är jag igenom ;)
Det var roligt att få lite intressanta fakta om dig Lotten!!