måndag 13 oktober 2008

Pysselresultat


Foto: Lotten
Förra året gjorde jag en julstrumpa som min mamma fick till barnens stora besvikelse... för inte behöver mormor en julstrumpa inte! Så nu har jag fixat två vita och två mörkgråa. Dom vita gjorde jag förra veckan och de grå idag.... när de var färdiga såg jag att de pekade åt varsina håll. Ett par vänsterstrumpor och ett par högerstrumpor..... typiskt! Men å andra sidan så har jag ju ingen spiselkrans att hänga dem på så då ser man ju inte att de är olika ;-) Ikväll skall jag hem till en jobbarkompis och pyssla lite tillsammans..... Ha en bra kväll!

6 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Gör väl inget att de är vända åt olika håll, bara fint!!
De är jättefina!!

Anonym sa...

Så fine julestrømper da!!!!!
Nå kjenner jeg at jeg gleeeder meg til jul og alle de koselige forberedelsene..Og så lekker liten pung med "Kjøpestopp" på..
Nydelig stoff var det i den..
Du lager så søte ting! Ønsker deg en fin dag videre!
Klem fra kardemomme :)

Anonym sa...

Jättefina julstrumpor. Förstår om barnen tyckte det var orättvist att mormor fick och inte de! Mina pojkar har en varsin julsäck från England, så ngn strumpa blir det inte för dem.

lottens vita och gröna sa...

hallå hittade dig i nåt kommentarsfält och typ reagerade, inte många som har det namet, hihi! jaja nu är vi två! så fint du har det, så fin blogg lotten!

varmastekramen lotten

Anonym sa...

Så flink du er som har satt i gang med julesaker allerede!!! De var jo riktig fine. Aller best likte jeg den lyse. Det er kjempegøy å sy julestrømper. Et år hadde jeg helt kick på det og sydde 25 stykker til familie ,slekt og venninners barn. Ha en glad dag. Lotten! Klem fra Kaspara

Anonym sa...

Förra året började jag julpyssla sjukt tidigt. Folk tyckte att jag var galen. Nu när du har börjat känner jag att det är fritt fram för även mig att sätta igång med årets pyssel! Jippi! =)