tisdag 31 mars 2009

Foto: Lotten
Nu är snart Mars månad slut och vi går in i vårmånaden nummer ett i mitt tycke. Bilden ovan visar en fin inramad bild av Frykstrand som jag köpte på loppis förra veckan för ett par tior. Bilden är ur en serie med årets alla månader och just den här är "April". Jag har en gammal skolplansch med som Frykstrand har gjort med björkar i blom som är underbar.

Foto: Lotten
Här kommer en liten uppdatering från syrummet. Hyllorna är på plats och väntar på att bli fyllda.... Jag trodde att de skulle fyllas till bredden med alla mina tyger. Men när jag vikt dem fint och lagt in dom i fina högar så kommer hyllorna inte ens att bli halvfulla!! Jag har tänkt att ha korgar i de nedersta facken där jag kan lägga små tygbitar, dragkedjor, garn och dylikt.
Nu skall jag bara ha dit bordet och en hylla med så är det snart klart!

16 kommentarer:

Maria sa...

Så snyggt och härligt ordningssamt det blir i ditt syrum!!

Tant Grön sa...

Men så tjusigt det blir och det ser så proffsigt ut, här arbetar en designer liksom, och det är du ju så varför inte :-) Ser framför allt du kommer skapa i det nya syrummet, inspirationen bara flödar, hi, hi.

Ha en bra dag
Kram Tant Grön

Anonym sa...

Åh, vad jag skulle vilja ha ett sånt fint rum! Där kommer du kunna jobba bra :)

Kaspara sa...

Hei Lotten!
Så fint det ble med hyllene på plass! Likte hyllene dine veldig godt. De må da være veldig egnet til stoffer, mye bedre enn disse lange hyllene jeg har.
Jeg synes rommet så mye større ut nå etter hyllene og tapetveggen kom jeg.
Tenk hva du kommer til å få av fantastiske, kreative ideer i et slikt rom!
Ønsker deg en fin dag! Klem fra kaspara

Retro Elephant sa...

SHIT!! UNDERBART!! Jag älskar ditt syrum, absolut det snyggaste jag sett på en blogg! Din tapetvägg är juh helt underbar! Jag hade missat att du sökte små tapetbitar till den, annars skulle jag gärna ha bidragit med en liten stump av min retrotapet.

Verkligen kul att du gillade necessären! Jag fick just hem det lila kukkatyget som jag nämde tidigare. Det gröna tyget kommer säkert idag eller i morgon :) Hör av mig då.

Kram
Lina

prylpinglan sa...

jättefint syrum ett sånt skulle nog vi alla vilja ha!!!

sygryn sa...

Hur fint som helst!!! Ska också fixa ett syrum hemma om ett tag, du ger mig inspiration:)

Monika sa...

hej
så fint
ordning å plats för mer...
tror jag ska försöka få ordning jag med!
Hälsar
Monika

I Veras hus sa...

Helt perfekt! Superfint!
I en sån miljö lär inte inspirationen tryta.

Bente sa...

Wow! Så fint! Skikkelig fargerikt og happy!

Rester till middag sa...

Visst hade man vackra bilder i skolorna förr.
Min svärmor har också de där månadsbilderna i sitt kök.
De är så fina!

Pella sa...

Hej hej! Du har en jättefin och inspirerande blogg! Jag lånade en bild av ditt underbara kalasförkläde och visade på min blogg (självklart med en länk hit!)- jag hoppas att det är okej, annars tar jag genast bort det såklart! Det var bara så fantastiskt fint att jag också ville titta lite mer på det! ;)

Tack för titten! :)

Anna sa...

hihi jag kände samma sak när jag hade organiserat tygerna i min hylla typ oj så lite tyger det blev jag som trodde jag hade massor. Det är otroligt vad hyllorna kan sluka tyger.
Vad roligt att jag hittade till dig. En härlig blogg helt i min smak.

Vintage Victoria sa...

Oj vad fint ditt rum blir - det är ju bara sängen som fattas ;D! Angående babuskhaväskan så har jag mailat dig, kram Victoria

Re-dizain sa...

Mycket fint:-) Känner mig nästan hemma, men alla 56 fack i mina hyllor är proppfulla:-)))
Kram!!!

Ann sa...

Vad mysigt du har det, härligt med alla färger!
Jag har hela serien med Frykstrand, 12 bilder med en ram som byts ut varje månad!
Vänliga hälsningar Ann