måndag 27 juli 2009

Fjärilar....

Foto: Lotten
Idag har jag varit inne i Göteborg i ett par ärenden och då kan man ju inte låta bli att besöka loppisen ;-) Idag gjorde jag ett riktigt kap! Jag har inte bilder på fyndet än.... men jag kan avslöja att det är i grön ull, har laskade kanter, jag har redan ett par sedan tidigare i rött och blått, en liten fin sidenlapp sitter fastsydd med namn på formgivaren samt fabriken. Jag betalade 45 kronor för den. Kan någon gissa vad det är?
Fjärilstavlorna på bilden ovan köpte jag i juni - Dom är lite läskiga samtidigt som dom är väldigt dekorativa. Jag vet inte riktigt om jag skall behålla dem eller vart jag skall sätta upp dem än.... Får se vad det blir av dem.
Imorgon kanske jag visar lite bilder från köket..... Ha det!

5 kommentarer:

Sara sa...

Kan det vara en Viola Gråsten filt som du har hittat :)

Brunkullan sa...

Fynda är bra. Jag är nyfiken på det jag tror är en ullpläd..och fjärilarna ska du sätta upp tycker jag. Lite läskiga, visst, men dekorativa på samma gång.

Susanne

Sanna sa...

Lite nyfiken jag..har du fått tyget? Hoppas du blev nöjd i så fall.. Jag sydde täcke och kudde i samma tyg till minstingens nallesäng oxå, blev riktigt fint =)
Kraaaaam
Sanna

Lisa Bredahl sa...

Tack för din kommentar. Vilken fin och bra blogg du har.
Lisa Smällkaramell

LeiaMia sa...

Å vilken härlig blogg du har! Man blir ju jätteinspirerad! Jag har bestämt mig för att bli lite bättre på att besöka loppisar i höst... Har du några tips på bra ställen i Göteborg med omnejd?