lördag 29 augusti 2009

Köket nästan färdigt!

Foto: Lotten
Nu är första natten avklarat och jag överlevde.... Här kommer ett gäng kort på köket på landet som faktiskt börjar bli klart. Nu är det bara lite lister, hyllor och skåpet vid hällarna.



Foto: Lotten
En vy mot matplatsen. Det lilla trävitrinskåpet skall inte stå där sedan... en ny hylla skall sättas där såsmåningom när vi hittat det perfekta objektet. Foder i fönstret saknas fortfarande...



Foto: Lotten
Ett par bilder på kaklingen som jag gjorde. Vi kaklade in en keramikplatta som keramikern "Herman Fogelin" gjort i väggen. Mamma köpte den här plattan för mer än 15 år sedan och nu har den hittat sin plats tillslut! Alla vitvaror är av märket "Miele" som håller en fantastisk kvalitet. Jag har haft både Eletrolux, Husqvarna, ElectroHelios och Zanussi innan och de håller inte mer än 2-4 år - Skit! Så nu satsade vi på kvalitet. Dessutom har Miele 10 år garanti.




8 kommentarer:

Kardemomme sa...

Så lekkert Lotten!!!!! Det blir virkleig lyst og delikat og trivelig!! Ser ut som om vi har kommet like langt på våre kjøkken..
Vi mangler også vindusforinger og lister..Skulle egentlig jobbet i dag men har brukt tiden på mer morsomme ting. Som å gå i brukthandelen hihi!!! "Tapeten" i hylla er egentlig papir som kommer fra Grønlycke i København.
Det var så søtt og passet godt som bakgrunn på hylla..Her høljregner det men det er lørdagskveld og vi skal spise noe godt og ta et glass rødvin etterhvert. Ha det fint Lotten! Klemmer fra Kardemomme/Benedicte :))

Tant Grön sa...

Så tjusigt det blir. Jag gillar det lilla vitrinskåpet jätte mycket, tänkte att det kanske skulle göra sig bra där det står om man borrade upp det på väggen, men det är ju förstås inte jag som bor där ;-)

Va roligt med keramikplattan, allt har sin tid liksom.

Jag förstår att det det känns lite bättre efter begravningen, man får ett avslut liksom, förhoppningsvis kan alla gå vidare och minnas alla roliga historier, glada dagar och allt det.

Ha en fin helg och lycka till med fortsättningen på köket :-)

Kram från Tanten

Lena sa...

så utrolig flott det blir!

Lena sa...

Hei igjen :)
den gule fargen heter Gnist , og er fra Jotun lady, fargekode 8198. Fantastisk flott farge.
Du har en veldig flott blogg, og jeg er ofte innom her hos deg.

Ha ei riktig god helg videre :)

Lycke sa...

Jättefint blir det!!! Så kul att ha en stuga att inreda också..., vi har ingen, men kanske kan ta över pappas en dag, och då har man väl kanske inrett färdigt här hemma, hihi...
Älskar verkligen tapeten ni satt upp i köket!!!
Båda överkasten var superfina, men kanske lite lättare använda det som inte är så tungt!!!
Tack för din goa kommentar.., jo jag är nöjd nu..blev så mycket mer liv vid hörnskåpet, så man vill ju liksom vara där nu...
Tidig morgon här...grabben väckte mig kvart i sex...begriper inte att de ska upp så tidigt jämt, hihi

Morgonkramar Lycke

makiato sa...

Snyggt, och kul idé med keramikplattan.

Sanna sa...

Nej jag är nöjd oavsett om det är en äkta bumling eller inte..den är så fin och kommer nog bli ännu finare när jag lackat om den.. =) hihi..
Åhh vad spännande! Ser fram emot att få min tapet.. =)

Kraaaaam
Sanna

Mrs. b sa...

Vilken fint kök ni gjort i ordning! Ser jättemysigt ut! En sådan kökssoffa skulle jag önska någon gång, men då får man ju ha ett kök som den passar in i först :-)