måndag 31 augusti 2009

Tapetfynd och ljusstakar

Foto: Lotten
Ny vecka.... oj vad tiden går fort! Ledig dag idag och massor att göra som vanligt - städa, handla, avsluta virkprojekt förhoppningsvis, kanske tvätta... sy om jag hinner. Ovan är en bild på mitt senaste tapetfynd. En riktigt tjock vinyltapet i underbara färger. Får se vad det skall bli av den.... Under en bild på ett par ljusstakar jag köpte på Tradera. Det är hål uppe på huvudet för smala ljus. Jag har aldrig sett sådana förut. Är det någon som vet något om dem?

Foto: Lotten

8 kommentarer:

Christine sa...

nydelig tapet og kjempekule lysestaker, har aldri sett sånne før :D

Krickelin sa...

Vilka skojiga ljusstakar, jättehärliga. Tapeten är verkligen ett fynd, hur tjusig som helst.

makiato sa...

Vet inget om ljusstakarna men de var ju superfina! Liksom tapeten såklart.

Helena sa...

Fantastisk tapet!!! Helt lovely!!
Kram Helena

Sara sa...

ÅÅÅÅ jag vill komma hem till dig, du har så underbart fin smak på saker. tapeteten o ljusstakarna var så fin.

Gitte sa...

Tack för din kommentar =)!
Jag delar inte på bredden, för att ex A4-mått ofta innebär att man beskär i själva mönsterrapporten, och det är nästan lättare att själv bestämma hur man vill att biten skall se ut och kunna anpassa sin bit lite själv.
Har ett "standard" som jag skär till på lite drygt 50 cm efter en skiva; prismässigt så gör det ingen större skillnad på bitstorleken när det är småbitar utan det är tiden det tar som avgör. Men hör gärna av dig via mail, bortbytingen@telia.com så kan vi prata vidare! =)! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Tant Grön sa...

Tjusig tapet och ljusstakarna var ju för härliga :-)

AprillAprill Johanna sa...

Så himla fina!!!