måndag 14 september 2009

Härliga vaddtäcken mm

Foto: Lotten
Äntligen sprang jag på inte mindre än två fräscha vaddtäcken på loppis. 35 kronor styck var priset och jag är helnöjd. Jag kastade ju lystna blickar på grannens vaddtäcke på landet som han använde när han renoverade skorstenen. Men nu hittade jag egna som dessutom var ännu finare än de grannen hade ;-) Nedan en bild på mönstret.... Gillar kombinationen av rosa-grönt.
Foto: Lotten
Var en sväng inne på stan i dag och köpte lite tröjor till killarna på Zara. Jag tycker dom har outstanding kvalitet på sina barnkläder faktiskt. Sedan gillar jag den där lite preppiga stilen på småkillar ;-) Inne på Lagerhaus köpte jag nedanstående kökshandduk med flugsvampar. Jag kan ju inte stå emot dessa flugsvampar.... Underbara!



Foto: Lotten
Jag var även inne på Panduro och köpte lite filt i härliga färger som jag skall pyssla lite med. Resulatet visar jag här när det är färdigt.... OM det blir färdigt!


13 kommentarer:

Välkommen! sa...

vilka härliga täcken! verkligen fint med rosa och grönt i kombination!

makiato sa...

Jag blir nästan svimfärdig när jag ser så snygga tyger som det rosa & gröna...färgerna är så fina tillsammans! Härligt!

ps. Om man tar spikar som jag gjorde så är det superenkelt att fixa trådrullegrejen.

Anonym sa...

Å vilka fina täcken, jättefina färger. Håller också utkik efter såna täcken men har ännu inte hittat något som fallit i smak.

Rikke - fargesirkelen sa...

OOoohh, herlig:D

Matilda K sa...

Underbar färgkombo, verkligen. Grönt-rosa är en gammal favorit liksom turkos-rött och just nu lila-ceris : )
Från en färgnörd till en annan, haha

Kram
Matilda K

pysseliten sa...

oj vilket fint svamp tyg ;) Leta svampkrokat idag men hitt inga ;(

Sanna sa...

Åhh så fina täcken, färgerna är bara helt underbara! Och handduken..ja du vet ju vad jag tycker om flugsvampar.. ;) hihi..
Kraaaaaam
Sanna

Re-dizain sa...

Täcken var ljuvliga! Jag vet inte varför men jag kan aldrig trätna på dessa fina täcken:)

Kaspara sa...

Kjære Lotten
Her er det farveglede som vanlig!
Så fresht vatt-teppe du har funnet deg! og fluesopper.....ja, det er jo bare deg da!
Jeg har sendt deg en mail.
Ha en fin kveld!
Klem fra Kaspara

Ann Granlund, textiltryckare sa...

ja det är helt underbart med rosa och grönt....mums

hatte och matte sa...

Jättefina täcken! Jag brukar snegla på mönstrade täcken, men vad gör man med dom? Har man dom som filtar i soffan? Eller är det bara känslan av att täcket är fint under påslakanet?
Lagerhaus har haft mycket fint i år, jag har tidigare inte hittat så mycket där, men nu har jag köpt både koppar, handdukar och grytlappar på kort tid.

Dante sa...

Men jäklar vilka härliga färger det var!

Retro Elephant sa...

Täckena var underbara och likaså flugsvaparna!


//Lina