tisdag 22 september 2009

Lampa

Foto: Lotten
Idag har jag varit på jobbet hela dagen. Genomgång av olika nya apprater och rutiner mm. Jag har svårt för att sitta stilla så länge och lyssna.... Mina tankar flyger iväg på olika håll och jag får svårt att koncentrera mig ;-) Givetvis tänker jag på olika projekt och ideér jag har.....
Igår eftermiddag blev min lampa klar. Jag hittade hela härligheten på loppis för 30 kronor.... Den vita färgen till foten hade jag hemma. Den gula köpte jag till en annan sak som jag skall visa er snart.... Lampan är väldigt fin och dekorativ när den är släckt... men tänder man den blir man bländad! Kanske skall ha en annan sorts glödlampa i?

9 kommentarer:

Tove sa...

For en fantastisk kul lampe!!

Lycke sa...

Tjusigt kära du...gillar den gula färgen på skärmen så mycket!!!
Ja, jag har ju också en lampskärm - klädd i trasmatta..som det lyser väl skarpt genom, men jag tror man får skaffa en väldigt svag glödlampa som dessutom är dimmad på nåt sätt...!

Försökte det där med att klicka på bilden och dra ner den..men det gick inte..vet inte vad jag gör för fel...jag högerklickar på den så den får en ram, och sen sätter jag musen på den och högerklickar igen..försöker dra ner bilden samtidigt..men när jag släpper så är den kvar där uppe?!?

Kvällskramar Lycke

Sanna sa...

Snyggt! Du kan ju ha en matt lampa i och kanske med något mindre watt..så har du världens snyggaste mysbelysning =)
Kraaaaam
Sanna

Välkommen! sa...

ja man kan ju ha en matt lampa. eller kanske en färgad?! :)

Re-dizain sa...

Fint, vad du var produktiv på senaste:) Jag tycker att en lågenergi ikeas lampa är jättefin till.

I Veras hus sa...

Vad det sprutar kreationer från dig! Så fina blev de där små IKEA-byråerna. Har också två såna som hette Moppe en gång i tiden som ska få tapet på sig när tiden väl är inne..
Lampan blev hur söt som helst.
Ta en matt glödlampa kanske..?
/Kram

hatte och matte sa...

Ja, hur gör man för att slippa bli bländad? Jag har en taklampa som inte går att tända. =/ Tycker även de dimmade ger strakt ljus. Helst skulle jag vilja klä den, men jag har nog inte tålamod och fingerfärdighet till det.
Jättefin blev den iallafall!

Katarina sa...

Shit vad snygg.

Maria sa...

Så fint!
det finns ju sådana där matta glödlampor med milt sken, en sådan blir säkert perfekt!