torsdag 22 oktober 2009

Igång med sprayfärgen igen...

Foto: Lotten
Häromdagen sprang jag på den här ljusstakarna på loppis. De är inte gjorda i silver eller så.... utan av någon billig tunn metall. Passade perfekt att spraymålas ;-) Jag skulle ju väldigt gärna vilja få tag i knallrosa sprayfärg... men det verkar kört här i Göteborg. Det fick bli orange och lila istället. På bilden nedan ser ni dom med ett par andra ljusstakar som jag tycker passar ihop så bra. Min röda kandelaber som jag spraymålade för ett tag sedan är just nu utlånad till en utställning. När den är tillbaka kommer hela fönsterbrädan vara fylld med olikfärgade ljusstakar.

Foto: Lotten
Nu tar jag ledigt från bloggen ett par dagar. Glöm inte att tävla. Tiden går ut på söndag.

13 kommentarer:

KATTCHING sa...

på http://www.highlights.nu/ säljer dom graffitimaterial och dom har sprayfärger i alla oändliga olika nyanser. om du e sugen på en rosa! :)

med nål och tråd sa...

så bulliga o härliga former. Får mig att tänka på nåt jag hört en antiknisse säga på tv:
"Brigitte Bardot; Rococo", en ramsa för att man ska komma ihåg Rococons bulliga former

Behandlar du, eller tvättar ljusstakarna på nåt särskilt sätt innan du målar dem?

Re-dizain sa...

Gillar när saker får ett nytt liv...mäktiga blev dom.
F-rlåt att jag skrev en snabb kommentar igår, hade inte så mycket datatid...Skärbredan är jättefin och passar perekt i köket..(tänk på att paka dom i bubbelplast när du skickar,min blev aningen kantstött).
Skall försöka ta din halsduk idag och posta den innan 6 då har du den imorgon i så fall.
Ha en mysig dag...

Krickelin sa...

Härliga! Vad bar det blev. Jag har några liknande, men de har jag ärvt, så de vågar jag inte spraya. Inte än i alla fall. Ha en fin bloggledighet.

sofia sa...

jag brukar köpa spray på bauhase. har för mig att jag sett rosa. de har ganksa många. biltema har även ett brett utbud.

lycka till!

erry sa...

Mmmm, mums vad fint!

Kris sa...

Hold da op!
De er fede!

Anonym sa...

Fy fasen vad råfina d blev!

lillebille sa...

Lysestakene ble jo superfine! Knallfarger til å bli riktig glad av!

Tror forresten ikke jeg har lagt igjen en kommentar her inne før... Har fulgt med på bloggen din en stund, men må innrømme at jeg ikke har vært så flink til å legge igjen spor etter meg :o)

Du har en superkoselig og utrolig inspirerende blogg!

Torsdagskveld klem fra meg :o)

Beata sa...

Snygga ljusstakar!

hatte och matte sa...

Men ååååh! Jag har en sån ljusstake exakt! Nu ska jag härma dig igen, du får ta det som en komplimang! =)

Sara/Little Miss Fix It sa...

Stakarna blev verkligen illfina. Guu vad jag gillar glada grejer :-). Fina bilder på dig okcså :-)

Matilda K sa...

Ååååå! Underbara ljusstakar!
Vad roligt att "se" dig också. Lustigt att man gör sig en egen bild som sällan stämmer. Låter lyxigt att bli fotat av någon som kan sin sak.

Kram
Matilda K