onsdag 3 februari 2010

Sockersött

Foto: Lotten

I helgen när jag jobbade började jag brodera min babuscka mellan passen - det är ungefär vad man klarar av mellan nattpassen ;-) Jag hade ingen plan utan tog en liten lapp ur stuvlådan och började. Igår kom tanken att det skulle bli en kudde. En rund kudde hade jag tänkt mig.... men det bidde en fyrkantig. Jag tycker att den blev ganska söt... Inga av småkillarna ville ha den på sitt rum - Det är en tjejkudde!

Tack för alla tips angående vasen. Nu står den med ättika i och drar. Det kan bli svårt att komma ner i botten på den och skrubba eftesom den är så liten i öppningen. Skall testa med tops ;-)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Den var verkligen läcker Lotten! Jättesöt. /petra.h

Sukkertøy for øyet sa...

For en pute!!
Du er så flink..
Den var utrolig lekker:)

Re-dizain sa...

Det var den verkligen, godissöt:)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Den blev ju jättesöt, fint med bollfransen runt :)

Christine sa...

åh, for en NYDELIG pute ;D vakkert broderi og stoffet du har brukt var helt herlig!

Spunk og boblemukk sa...

Den var kjempesøt :) Flotte farger!

milla sa...

Så söt och den hittade en passande plats. Förstår killarnas uttryck ,
men om du hade sytt en "Basooka" kanske de skulle ha gillat den? fniss.Kram Milla

Anonym sa...

Så fin den blev ! Har du själv ritat mönstret eller var har du hittat det ? Ha det bra.

Lotten sa...

Anonym - Jag har kikat runt på nätet och tagit lite bilder här och där och gjort en babuschka. Själva formen fick jag av en plastväska som kommer från systrarna Green´s med babuschkor på.

Annabell sa...

Verkligen söt som socker!

erry sa...

Åh, så fin!! Nu blir jag sugen på att brodera. Men jag känner att jag inte har tid förnågot skapande just nu :(

Sofia sa...

Åh vad du är duktig. Nu blev jag inspirerad, måste få iväg symaskinen på lagning för att fixa trådspänningen bara.

Mer pyssel åt folket!
Kramar

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilken jättefin kudde, och vasen från förra inlägget likaså. Fick också lust att vara lite kreativ även om jag inte brukar brodera...

Y sa...

ljuvlig!!

Min vrå... sa...

Så fin den är! Ska snart börja med mönstret jag fick av dig. Tusen tack förresten kom på at jag inte har tackat dig ännu! Blev så glad när den kom med posten.
Du ger mig så mycket inspiration. Tack!

Designdrömmar sa...

Åh, den var verkligen underbar! Nu blev jag inspirerad till att ta fram syskrinet:)

I Veras hus sa...

Verkligen fin kudde och pallen fick en underbar blå färg.
/kram