onsdag 10 mars 2010

Åldersnoja mm

Foto: Lotten

Inspirerad av Kardemomme tog jag fram mina ärvda och fyndade grytlappar för att visas framme i köket. Just mina står i köksfönstret som en glad färgklick i brist på växter. Jag är ju sådan att jag har svårt för att använda sådant som är fint eller sådant som är dyrt. Vet inte vad det beror på... men det är något jag verkligen försöker att komma över varje dag. Vet inte om det är samlaren inom mig som sätter käppar i hjulen eller vad det kan bero på? JAg vet att jag när jag var liten hade Barbie-kläder som var rena drömmen - de använde jag inte på min Barbie utan hade bara som ögongodis. Som en skatt... spara, spara!
Jag kommer att ta lite ledigt från bloggen ett par dagar pga depression.... Njae...  inte så illa som det låter egentligen. Jag fyller 40 i helgen - och det känns INTE kul alls! Jag skall fira med familjen på landet.... god mat och dryck kommer det att bli  iallafall. Nästa helg blir det fest med mina kära jobbarkompisar... hoppas att jag vant mig vid siffran tills dess ;-)

Syns snart!

27 kommentarer:

Agata sa...

Ljuvliga, ljuvliga! Klart du ska ha dem framme!

Själv har jag svårt för att fördärva saker. Att klippa i dukar, spika i gamla möbler eller göra om vackra lakan till gardiner sitter hårt inne. Helst försöker jag behålla dem som de är, men det går inte alltid. Då får jag ibland panik och låter de bli liggande.

Berätta gärna om depressionen går över. Min 40-årsdag infaller om ett år, och jag vill ogärna ha ett trist år att se fram emot! ;-)

Jenny Bergvall sa...

Ja varför är man så där snål på finsakerna?! Jag är likadan... men håller på att bättra mig!
Kul med kalas. Nästa år är det min "tur" :-)

Annabell sa...

Jag kan rekommendera att bli 40! Jag har varit det i ett helt år och man kan ju bara inte tro det (fniss). Man blir int äldre än man gör sig!

Många grattis på den stora dagen och kramar från mig! Anna

Y sa...

grattis!!
kram
/en annan hopplös samlare och snålis

Min vrå... sa...

Grattis! Hoppas du kommer at ha en bra helg!

Simon sa...

Grattis!

Kamille sa...

Hei og hopp!

Kribler i magen min når eg ser så flotte,friske heklelappar!! Desse var berre heilt herlege. Du er flink!!

Ha ein fantastisk dag!
Klem frå kamille

I Veras hus sa...

Men GRATTIS. Nu är det alltså dags? *S* Jag får vänta till nyår med att bli en 40-taggare. Jag känner mig inte som det alla fall och det är väl det som räknas?
Stor kram och ha en skön födelsedá!

Maria sa...

Åh Lotten! en massa härligheter sedan jag kikade in senast. Grytlappar, minibyrå, tavelväggar mums!!!

Maria sa...

Glömde skriva GRATTIS!!

sofia sa...

Åh hipp hipp hurra! Skoj med kalas. Själv längtar jag till att bli över 35. Det känns ändå som den där oron i kroppen lägger sig mer och mer för varje år. Jag längtar nog lite till min egna 40-årsdag.

Kram kram

sofia sa...

Åh hipp hipp hurra! Skoj med kalas. Själv längtar jag till att bli över 35. Det känns ändå som den där oron i kroppen lägger sig mer och mer för varje år. Jag längtar nog lite till min egna 40-årsdag.

Kram kram

Nilla sa...

Grattis! Vilken söt bild. Ha det bra.

Re-dizain sa...

Dessa söta lappar...dom passar ju överallt:)
Grattis stora tjejen! Det är inte så farligt som det låter!
P.S Fick brevet idag, tusen tack för det fina tyget..Jag har inte hunnit posta ditt men det åker imorgon. Har du märkt att det inte är samma kvalitet som dom andra Metsovaara tyger?
Kram

Kia sa...

40 är det nya 20 heter väl en ny tv-serie!
Grattis i förskott och hoppas ni får en trevlig helg på landet! Själva ska vi börja riva vårt hus.

Kia

Anonym sa...

Tusen tack för den fina kudden,var den hamnade hemma hos mig får du se imorgon=) Aha ett år klokare,grattis!!Eller ska man beklaga=)Ha en härlig helg,anyway!Annica

fingerspitz sa...

Då önskar jag grattis i förskott.

Susanne sa...

men då får man ta av hatten då :)
grattis grattis.. och du 40 är en siffra,,,, inte ett straff! nu mer 44år så firar jag mina födelsedagar inte åren..livet är fantastiskt även om man tycker att man är 40! Så deppa inte över det se det som nu är jag vuxen :) :)

hoppas du får en underbar helg!

Bloggarmorsan sa...

Det finns kärringar som är 18 -och tjejer som är 72! Ålder ÄR bara en siffra... Tänk om du blir 90år gammal? Ska du ha noja över din ålder i 50 år till då? ;-)
Jag är gift med en sju år yngre man... Han blir 31 i år och jag är 38. Jag försöker skjuta ifrån mig alla ålderskomplex och tänka att min bästa tid är nu! Ska jag ha komplex gentemot min karls ålder så skulle jag ju inte GÖRA annat!!!=) Och aldrig i livet att jag skulle vilja vara 25 igen..... Trivs med dig själv Lotten! Jag tycker så här bloggledes att du verkar vara helt fantastiskt härlig!
Grattis på din dag! Kram Helena

Loppisletaren sa...

Ett jättegrattis från Orust!

Krickelin sa...

Grattis!! Önskar er en härlig vistelse på landet.

Minmill sa...

Kära Lotten. Tack för din kommentar på soffan och kuddar. Jag håller med er om att det måste finnas några färgglada kuddar i soffan. Jag kan inte leva utan färg. Även om jag tror att du har mycket mer färg i ditt hem än jag har i min. Men jag vet att när vi närmar oss våren och sommaren, så jag gillar verkligen den livfulla färger i min inredning.

Jag har också ett litet gäng grytlappar som jag har hittat på loppis. Jag har sett Kardemumma sin idé, och jag gillar det mycket. Men jag har inte mycket bänk utrymme i vårt kök, så jag kan inte ha en korg med grytlappar anlände.

Grattis på din födelsedag, även om det inte ens. Jag är äldre än du, så välkommen efter. Det är underbart att fyllas med 40-års fest, så du kan tänka på något annat efteråt.

Om du undrar varför jag skriver svenska, så jag använde Google översättare. Det var lite roligt att prova det. Men var medveten om att översättningen kan ha fel, så det kan vara att vissa ord eller fraser är lite konstigt.

Kramar från minmill

PIPPIVOGEL sa...

STORT GRATTIS i förskott och vad tråkigt att vi inte kommer fåhöra från dig på ett par dagar- det tillhör MIN vardag!

Vill bara säga att Lotten, du frgyller många andras vardagar och tänk tt du fått äran att göra det i nu 40 år!

Vi ser fram emot många högre siffror på din ålder så att vi får njuta desto mer av dig och din underbara och inspirationskälla till blogg!
KRAMAR i massor

Klara

milla sa...

Grattis, jag är inte långt efter;))
Men mysigt firande på landet låter skönt. Själv blir inget ståhej på min 4-dag...Fast det är 2 år kvar så fasar jag redan?;))
Ha det gott.Kramen, Milla

Sanna sa...

Hoppas du mår bättre snart..nästa år är det min tur att fylla 40år..tiden bara rusar iväg..
Grattis på födelsedagen gumman! <3

Du har ett litet award att hämta inne hos mig! =)
Kraaaaam
Sanna

Kaspara sa...

Heisan søte bursdagsbarn!
Ja, må hun leva, ja, må hun leva !!!! Et stort grattis til deg, kjære Lotten med din 40-årsdag!!! Så godt å få deg i 40-årene, nå snakker vi, hi, hi!
Kos deg masse masse på landet og nyt alle dine flotte 40 år!
Kurven med grytekluter var virkelig øyegodis!
Tusen klemmer fra Kaspara

erry sa...

Grattis på födelsedagen Lotten! Och du... ålder är bara en siffra! Du är precis samma härliga Lotten även om en 4:a står först iställer för en 3:a. :)

Många kramar!