söndag 28 mars 2010

Brick-mysteriet löst

Foto: Lotten

Minns ni brickan jag fyndade på loppis.... Jag var ute på förrådet och hittade burkarna som min mamma hade. Dom var båda märkta under med "IRA" så nu har vet jag att brickan oxå är det trots att den saknar märkning.



Här syns den andra burken med. Jag kommer ihåg att jag tyckte den var väldans fiin med alla blommor när jag var liten.
Idag blir det lite uppröjning här hemma. Jag har tänkt att måla ett skåp i veckan som jag hoppas kunna visa resultat på senare. Nu är jag ledig i två nätter sedan går jag på och jobbar tre till innan påsk. Lovet kommer att firas på landet....

9 kommentarer:

re:signert sa...

Hei!! Søte bokser! Har endel sånne selv men noen er det gått rust i! Har du noen råd til hvordan beste behadle dette, HVIS det går???

erry sa...

Så fint med brickan och burken tillsammans!

Har sett en del av dessa burkar o brickor ute på Tradera, om du är ute fter fler... ;)

Kram!

Sanna sa...

Underbar bricka och burkar..lite konstigt att brickan inte var märkt men det kan ju inte vara nåt annat än en IRA =)
Och oj vilka läckra grytvantar du hittat..läckra färger! =)
Kraaaaam
Sanna

milla sa...

Kul när man hittat rätt;) Fina blev de tillsammans med och nu blir jag nyfiken på vad för skåp som ska målas...Kram Milla

Emma Clara sa...

Fin fina......jag har den runda burken men i det gröna som brickan på en burk efter min mamma.....den är riktig nostalgi för mig.....allra helst eftersom jag inte har min mamma kvar...och klart är det IRA!!!!

Min vrå... sa...

Det finns så mycket fint från IRA! Men den ovala brickan har jag aldrig sett. Jätte fin! Är det Anita Wangel?

Re-dizain sa...

Oj vad mycket underbara färgglada saker du visat här på senaste...tyvärr är det så att jag inte hinner med bloggen vissa perioder men jättekul att se allt fint som hänt under tiden :)

till-vidas-ara sa...

Hoho, jag visst väl att det var IRA :)

Kramhögar Lycke

Retro Elephant sa...

IRA burkarna är så himla fina, har själv den oranga kakburken.

//Lina