torsdag 25 mars 2010

Ett livstecken

Foto: Lotten

Nu är firandet över och festen var väldigt lyckad. Buketten ovan fick jag av mina arbetskamrater - de vet att jag gillar rosa ;-)
Den här veckan har svärmor bott hos oss och i tisdags gjorde vi en utflykt till GeKås i Ullared. Jag köpte mest kalsonger och strumpor men det kom hem lite roligt presentpapper oxå med Babuschkor på. På bilden nedan visar jag barnens fina figurer till "Gnome-bowling" på parad vid trappan på övervåningen. Trappan som jag väldigt gärna vill ha vitmålad..... någongång i framtiden skall det bli av.



Foto: Lotten

Idag skall jag åka med tomglas och kartonger. Kanske gör jag en liten tur till IKEA och tittar på deras utemöbler.... Syns snart igen!

8 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Åhå, GeKås minsann :) Jag har faktiskt aldrig varit där, men funderar på att ta en tur nån av de närmsta helgerna när vi ändå inte gärna är i stugan (pga badrumsrenoveringen). Men jag är inte säker på att det är helt riskfritt att släppa lös shopoholicen i mig på ett sånt ställe...

Jenny Bergvall sa...

Underbar Gnome-parad! och finfina blommor.
Tavlan bakom blommorna ser spännande ut... den skulle jag vilja se mer av.. kan man få det? ;-)

PIPPIVOGEL sa...

Men guuuuu vilka härliga små tomtar!

TACK för den fina necessären! Den dök uppidag efterlängtad och numera välfylld!

TACK

Krama
Klara

Maria sa...

Ohhh, hvor fint :-)

Jeg mener at huske du bor i Göteborg ? Tænkte på om du har nogle gode shoppingtips ? Jeg kommer nemlig snart entur til netop Göteborg, og kunne veldig godt tænke mig at udnytte kursen lidt og evt shoppe nogle morsomme sager, eller evt klær.
Tænkte du evt kunne hjælpe mig med tips om butikker eller lignende ?

Kram Maria.

Sanna sa...

Underbar bukett och "bowlings" tomtarna är ju helt sagolikt läcker! =)
Hoppas du får en toppenhelg!
Kraaaam
Sanna

Susanne sa...

Härliga tomtar :) mattan var bara sååå underbar! Skönt att firandet är över och att du haft det bra välkommen in i vuxen klubben!

milla sa...

Gekås=avis...brukar finnas lite smått & gott där:))
Härlig bukett men nyfiken som jag är ser jag en fin målning bakom;) Konstnären??? Ser härligt glad ut! Kram Milla

Therese sa...

Smidigaste sättet att få det gjort är antagligen att skruva ner den och lämna in för sprutlackering, om du inte hade tänkt på det själv förstås...! :)
Mina föräldrar gjorde det, fast det blev en svart trappa, och resultatet blev otroligt fint och jämnt.