lördag 6 mars 2010

Före - efter

Före

Jag köpte en Moppe-byrå på loppis för 30 kronor i förra veckan. Färg hade jag hemma och tapeter med för den delen så makeovern kostade inte nånting egentligen. Byrån står på skrivbordet i min stora grabbs rum. Tanken är att han kan ha småsaker i den såsom alla miljontals små plastfigurer...

Efter

Idag skall vi städa hela huset. Inte veckostädning utan en mer grovrengöring med en hel del utrensning av allt skräp man har liggande i hyllor och lådor. Min storebror kommer och skall hjälpa till med att forsla bort bröten. Han är väldigt glad i att slänga saker så honom får jag hålla ett öga på ;-)
Hoppas att ni har en skön lördag!

12 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

ELSKER den..Fantastisk morro å se før og etter, helt herlig:)
SUPERFLIKA *ME LIKE*

Lisa Marklund sa...

Den blev ju hur fin som helst. Jag hade också en gammal Moppebyrå hemma som jag gjorde om :-)
Kram Lisa

Tigris Predikantan sa...

Vilken enorm fantasi du har! Jätte fina saker ... fina färger ... fin blogg!

till-vidas-ara sa...

Superfiiin den blev - moppebyrån!!!!!!
Ja, visst får man lust med storstädning nu när solen lyser in genom fönstren :))) Här håller jag på och rensa ut hela källaren och vindan! Vill ha bort allt som ska slängas och resten får gå på tradera...(nästan allt i allafall) för gudars skymning vad skönt det är att få lite space!!!!!!

Sportlovskramar Lycke

Anonym sa...

Såå fin den ble! Nydelige farger:-)

till-vidas-ara sa...

Jaaa, visst är det en härlig känsla!!! Jag kan knappt få nog av att röja idagarna - undrar just varthän det slutar...en hockey-rink måhända?!? Nää, det ska nog mer till för det, men visst är det underbart!!! Och jag gillar också taxar alltsedan min kära farmor hade en go strävhårig en!!!

Massa kramar Lycke

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Fin den blev! Jag gjorde också om min moppebyrå häromdan. Blev dock inte så himla nöjd så jag ska nog göra om den igen :P

milla sa...

Kul att få göra en Moppe-makeover, den blev kanon och det där med små plastfigurer som ligger och dräller känns igen;)
Storrensning är skönt när våren närmar sig...Här får jag mest tjata på gubben att slänga, han är lite av en "Spara"....Ha en bra dag kram Milla

Ditte Marie sa...

Wuaw hvor er den flot. Jeg har lige nøjagtig sådan en stående. Nu ved jeg da hvad der skal ske med den. :)

PillePalle sa...

Så fint det ble!

sara sa...

fiiiiint

Anonym sa...

Vill ha en men de verkar ha gått ur sortimentet. :(

Är det nån som vet om det finns en liknande att köpa nånstans?