onsdag 17 mars 2010

Nu är det vårkänning i Göteborg

Foto: Lotten

När jag var på byggvaruhuset häromdagen för att köpa myrdosor så slank det med en kruka med pärlhyacint. Jag trodde inte att de luktade något men de doftar precis lagom.... vårigt! Här i Göteborg har vi +7 grader idag och man behöver inga vantar längre. Härligt! Det har varit lite låg aktivitet här på bloggen ett tag och kommer nog att vara så ett litet tag till....



Dom här fina burkarna från Blafre och lådan med genomskinlig front köpte jag från http://www.inreda.com/ Jag hade velat ha fler av lådorna nedan med det fanns inte fler inne. Hoppas att jag kan få tag i fler senare..... Är det någon som vet om man kan beställa dem från någon annan nätshop...?


Foto: Lotten

11 kommentarer:

Maine sa...

Söta bambiburkar! :) Var har du hittat skärbrädorna som skymtar där bakom de fina pärlhyacinterna? De var också fina!

till-vidas-ara sa...

Härligt att höra att ni har vår där i Götet!!! Egentligen skulle jag väl säga som vanligt att - "usch, vad hemskt - nu börjar de prata om gröna gräsmattor och scilla..." men den här vintern har varit så hård att jag är glad att höra att våren kommer någonstans här i Sverige!!!
Här uppe i Luleå är det väldigt mycket sol i dagarna, men ganska kallt - -14 på morgonen och -6 på eftermiddagen...saknar en veranda att ställa ut utemöblerna på :)))

Oj, vilken följetong detta nu då blev!

Massor med kramar Lycke

Kia sa...

Vilka söta burkar.

Anna Bara en liten stund sa...

Härliga blommor! Jag förstår bara inte hur sådana där lökväxter ska skötas. Har hört att man inte ska vattna men det har jag provat och då dog de bara. Jag har väl inga gröna fingrar.

Avis på er där nere som har så varmt.

milla sa...

Pärlhyacinter är så söta men jag är känslig för blomdoft/allergi/migrän...får leta efter fake-växter om jag ska ha blommor:(
Burkarna är verkligen söta. Har ingen koll på var det kan finnas men Russinnet.se eller Poppilopp.se är barn butiker. Där kan det finnas? Kram Milla

Sanna sa...

Härligt att våren är här nu, njuter i fulla drag utav vårsolen och fågelkvitter =)
Kraaaam
Sanna

Susanne sa...

härligt med våren underbart ... burkarna var bara så "näpna"

Minmill sa...

Heeeei og god morgen Lotten. Denne gangen blir det norsk kommentar her. Det var morsomt å prøve Google oversetteren, så jeg kommer sikkert til å gjøre det flere ganger.

Så bra at du overlevde 40 års feiringen. Du fikk noen herlige rosa tresko og en skjønn kake. Er det ikke deilig å være ferdig med det? Nå kan du leve livet til fulle uten å få kommentarer om alderen din.

Den nederste boksen din er helskjønn, men jeg aner ikke hvor du kan få tak i den. Jeg skjønner godt at du vil ha flere av dem. Blafre boksene er iallefall lett å få tak i. De boksene ser jeg overalt. Lykke til på boks-jakt, og håper du finner.....

Klemmer fra Minmill

Sara sa...

Kan bara instämma - härligt med vår, äntligen!!
Jag vet att en webshop som heter www.snirkla.se säljer Blafre design, kolla där!

Vanilla sa...

Hej Lotten. Här är Blafres blog: http://blafre.blogspot.com/
Du kan klicka dig fram till förhandlare i Sverige och annars har hon visst också en webshop. Lycka till!

Sofia sa...

Hej!

Jag såg likanande boxar med genomskinlig front i skyltfönstret på en affär i Haga, kommer inte ihåg vad den heter men på Haga Långgata väldigt nära Linnégatan (på vänster sida om man kommer från Linnégatan).

Blafre-burkarna är också jättejättefina!