lördag 27 mars 2010

Superfynd!

Foto: Lotten

Dom här fina grytvantarna köpte jag häromdagen för 15 kronor på loppis. Dom är ganska tunna och fodrade med något slags nylontyg. Man undrar ju om de använde sina grytvantar på 70-talet eller om de bara var till lyst? Jag kan tänka mig att man bränner sig ganska lätt med sådana tunna grytvantar.... Men attans vad fina de är ;-)



På samma loppis var det en tjej som roffade åt sig en jättefin Viola Gråsten-filt i orange för 30 ynka spänn. Skicket var jättefint! Det var bara att gratulera.... Synd att inte jag såg den först ;-) Fast... det är klart.... Jag äger ju redan två orange Gråsten-filtar i bästa skicket.

Nu har jag en period famför mig där jag jobbar ganska mycket... så det kan vara lite stilla på bloggen igen. Hoppas att ni har en trevlig helg! Jag ser fram emot att jobba nio-timmars natt lördag till söndag istället för ordinarie tio timmar!

8 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka snygga grytvantar!
Härliga färger

Randiga Tråden sa...

Åh, så fina dina grytvantar är, grattis till fyndet.

Helena sa...

Å wow! Vilka godingar!
Håller med dig angående skumma nylontyger. Hittar ofta så läckert mönstrade 70-talstextilier i de mest horribla material!
Kramar från Helena

Pernilla sa...

Fina! Mattan i inlägget nedan är fantastisk! Den gröna med prickar. Har bog aldrig sett en snyggare matta!!!

erry sa...

Verkligen härliga grytvantar!

Jag har också en liten fin grytvante från 70-talet och har undrat samma sak... Man kan ju inte använda dem så tunna som de är. :P Men min duger bra till att ta ut varma tallrikar från micron. :)

Kram!

milla sa...

Javisst är de fina:) Attans , på den där filten! Ha en trevlig arbetshelg! Kram Milla

Jo sa...

De var jättefina, så du får njuta av dem med ögonen och använda annat som värmeskydd. Kommer du ihåg de där konstiga virkade och stickade "klänningarna" som också var tänkta som grytlappar? Lite samma tänk där, kan jag tro. De måste ju ha varit helt värdelösa som grytlappar?

Maria sa...

Du kan väl nästan ha dina grytvantar som vanliga vantar, så fina är de!