onsdag 31 mars 2010

Tidningstips


Nyvaken och lagom seg hasar jag ut till brevlådan vid halvtre-tiden idag och hittar den här underbara tidningen som jag beställt. Det är UnderbaraClara som har gjort en egen tidning. Jag köpte hennes jultidning och den var såå härlig med en massa fina bilder och inspiration så jag var ju tvungen att ha den här tidningen med ;-)



Jag blev inte besviken för tidningen var verkligen proppfull med inspiration och massa fina bilder. Ett reportage hemifrån SammyRose med hennes härliga rosa-svart-vita kök.



Nu skall jag måla skåpet en omgång till... hoppas verkligen att det räcker nu. Jag måste säga att jag är lite besviken på Beckers vattenbaserade snickerifärg... Den täcker dåligt. Det ser mer ut som lasyr när man målar - inte fint i det här fallet! Sedan är det lång torktid, 16 timmar mellan de olika lagren! Jag är van vid betydligt mindre torktid... otåliga jag ;-)

13 kommentarer:

Thea's Mania sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Thea's Mania sa...

Hei Lotten. Ser du er på maler stien. Skulle så gjerne svingt med kosten selv også, men her sprut regner det. Maler du mest med vannbasert?
Det klør i fingrene etter å starte utemaleprosjekt av møbler etc.

Ups jeg fikk fjernet innlegget:)

Maria sa...

Ser fram emot att se skåpet! Jag har också beställt tidningen, fin!

Loppan Lorum sa...

Claras tidning damp ner här hos mig med idag. Men jag ska spara den till helgen och njuta av den när jag tar pauser i mitt målande. Inte av skåp som du då, utan det är badrumstaket som ska spacklas och slipas och målas några varv. Hallå armmuskler, dags att vakna nu!!

milla sa...

Åh, vilken inspirerande blogg, Sammy rose!!! Fastnade där ett slag. Härligt med all för mig ny inspiration...suget efter pasteller & färg ökar här hemma;) Men som sagt köpstoppet gäller till London-resan gått av stapeln så här gäller det att skapa av det som finns:)
Glad Påsk & kram Milla

erry sa...

Åh, den tidningen skulle man haft :)

Ska bli så spännande att se skåpet när det är klart!

Kram

Anonym sa...

Åh vad läcker tidning! Var får man tag på den tro?? Är så nyfiken på det nymålade skåpet och visst borde det finnas färg som torkar så fort den kommer på penseln. Saknar också tålamod...=)Tjing/Annica

re:signert sa...

Flotte reportasjer du vesier frem, fullspekket med inspirasjon! Legg nå frtem de ferdige prosjektene dine også da! God påsk!

Sanna sa...

Suck är tydligen bara jag som inte kan beställa denna tidning..får bara tillbaka ett felmedelande varje gång jag försöker smsa och betala..suck..
Har lämnat en kommentar hos clara och hoppas att hon kan hjälpa mig..

Hoppas du får en toppen fin påskhelg!
Kraaaaam
Sanna

Re-dizain sa...

Omslaget ser så fint ut:) och det söta men kaxiga köket är så fint!
Jag förstår dig, tycker att torktiden känns alltid förlång.
ha en riktigt glad påsk!!

Helena sa...

Ser fram emot att se ditt "galna" skåp! Irriterande när inte färgen motsvarar förväntningarna bara. Jag önskar dig en riktig Glad Påsk!
Kram Helena

till-vidas-ara sa...

Tidningen verkar intressant - måste undersökas!!! Den där färgen som syns i tidningen i ett ? Ljus eller nåt - ljusorange-gult närmar sig det jag tänkte till bordet!

Kram Lycke

Anonym sa...

måla med linoljefärg istället!