torsdag 26 augusti 2010

Alla köp är inte lyckade....


Jag köpte det här tyget ovan på Tradera. Det var två gardinlängder och såå härliga färger... Kanske inte något fynd direkt men jag var nöjd ända tills de kom hem igår.... Kvaliteten är någon slags frotteliknande material som känns konstgjort. Inget naturmaterial här inte. Dessutom var det en stor rosa fläck på ena gardinlängden som inte gick bort i tvätten :(

Jag fick helt enkelt ändra användningsområde. Färgerna och mönstret var ju trots allt underbara!


Foto: Lotten

Så tyget fick ett nytt liv på lillebrors rum som överdrag på sänggaveln samt sängkappa. Här på bilden sitter sängkappan inte som den skall göra utan är bara satt på plats för fotot ;-) Jag har tänkt att klä resårbotten så sänglådorna går att dra ut. Sänglådorna skall dessutom få en fin tapet på framsidan. En annan matta samt nya gardiner kommer att fixas såsmåningom.

13 kommentarer:

makiato sa...

wow! supersnyggt!!!

fiazoo sa...

Åh vilket tyg. Mmm, jag blev lite kär i det. Kommer bli en mysig säng att krypa ner i vill jag lova.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Snyggt blev det tillslut iaf! :)

Minmill sa...

Så utrolig kult Lotten. Du er flink til å se mulighetene, selv om tyget ikke var sånn som du trodde. Sengen ble kjempekul. Herlig herlig. Dette ble vellykket.

Jenny Bergvall sa...

Underbar färger som sagt. Synd att materialet inte var som du tänkt och fläckigt.. men du verkar lösa det där på ett fin fint sätt ju! Kreativt vännen!

Helena sa...

Det blev ju jättehäftigt ju.... Vad tyckte lillebror? Mina grabbar totalnekar blommor!!!=( Jättetrist...
Kram

Lotten sa...

Helena - Mina grabbar har än så länge inget emot blommor eller rosa som tur är ;-)

Fröken Fräken sa...

Det kan ju vara en härlig utmaning för kreativiteten när något inte alls blir som man tänkt sig och man får hitta på något nytt! Nu blir det ju sommar året om i lillebrors rum..

Faktiskt är det en majoritet män på min arbetsplats, men jag har också jobbat mycket på kvinnodominerade ställen och där har det varit mer skitsnack bakom ryggen som varit det otrevliga. Här är består det elaka mer i att folk försöker bestämma och trycka ner andra, tyvärr...

Stine Hoelgaard Johansen sa...

super cool, og skøn idé!!
stine:)

Re-dizain sa...

Det var jättefint...och det finns nog användnings område för icke natur material..häftigt blev det!!

SusanLotus sa...

Resultat blev lysande! SÅÅÅ snyggt!

Caroline sa...

Åhh supercoolt! Du har Verkligen sinne för färg o form och inredning! I like!!
Mattan har har, klockren!
kram Caroline

Anonym sa...

oj oj for en fantastisk seng :D