måndag 20 september 2010

Blom-spegel

Foto: Lotten

Den här finingen till spegel hittade jag på loppis. Den är märkt på baksidan med "Made i Finland - Mäkisen kuvastin oy - MK 298" Jag har ingen aning om vad det betyder och har aldrig sett den märkningen förut.... Prislappen sitter kvar oxå från när den köptes : 21.95 kr Jag fick ge lite mer än det idag.... 100 spänn tycker jag att den var värd!

Dags för sykurs idag igen... och inget tyg har dykt upp än så jag får sy en keps som jag hittade mönstret på i en tidning. Får se hur den blir :D Jag kanske visar resultatet här sedan.....

21 kommentarer:

Hannasvirrvarr sa...

Mäkisen kuvastin oy - "oy" är finska för Ab (alltså aktiebolag), "kuvastin" är tror jag ett gammalt ord för spegel och "Mäkisen" betyder Mäkinens (Mäkinen är ett namn).

Så typ "Mäkinens spegel Ab". Nu är jag ingen stjärna på finska men ungefär så :)

Och den är supercharmig den där spegeln!

erry sa...

Ser att du redan fått en översättning. Spegeln är superfin!! Passar perfekt hemma hos dig!

Loppisletaren sa...

Om du hittade den i Frölunda så var det nog den jag var och klämde lite på i fredags...;o)

Retro Elephant sa...

Det var minsann en läcker spegel du hittat!

//Lina

Lotta Sultan sa...

fin! precis en sådan letar jag efter att ha i tjejernas rum.

Helena sa...

Superläcker!!! Och den ser ut att trivas med den goa tapeten=)))
Kram Helena

gult hus i svingen sa...

herlig speil du kjøpte. hadde kjøpt det for 100.- kroner jeg også. "Må ha det, bare må ha det heter", heter det i en reklame for Tine melk her i Norge. Det uttrykker kan vi loppisavhengige og så jammen bruke innimellom.
Nydelig tapet og stoff på bildet også:)))

Fin mandag og klem fra Trine

Christin sa...

Mmm...så fina färger och former !
Piggar upp en grå dag.

A-L sa...

Ah! Min favoritspegel. Jag har en likadan i rött (blombladen) och orange (den inre ringen). Den har hängt med i badrummet i några år. Älskar den.

Randiga Tråden sa...

En exakt likadan köpte jag på loppis för ett tag sedan, men min är röd.

Emma Clara sa...

heej!!! stod och höll i en sån fast brun en dag på loppis men tog den inte......tror oxå det var 100 kronor......vi kanske skulle ta och byta lite....ska titta lite i gömmorna!!!!

Kaspara sa...

Heisan Lotten
Herlig blomsterspeile og bilde i glade Lotten-farger de lux!!!'
Her regner det og jeg har akkurat vært leksehjelper for egne barn og kamerater av ungene her ved langbordet.Var litt krevende matematikklekser i dag for fjerdeklassingene.
Ha en fin ny uke, Lotten!
Klem fra Kaspara

Anonym sa...

Oj vilken tur du haft! De här speglarna är så eftertraktade här i Finland o man får pröjsa ca 500 kr för en om inte mera. Tiina

Fru Usken sa...

Kult speil! Jeg har ett lignende i mørke blått som jeg kjøpte for en del siden.. kan ikke huske hvilken butikk jeg fant det i...
klem:)

Sanne sa...

Nydelig! Så flott blogg du har

Ellen sa...

MY god så lekker!Har du en egen loppis-nese?Du finner alltid så mange fine saker på loppis, jeg blir fullstendig avis...
Ha en fin mandag!

bare WUNDERBAR sa...

DET er fint.. og sikke fint billede også... :)

Mollie sa...

Herlig! Og digger tapeten!

Lena sa...

Ljuvlig! En sån fanns ovanför skötbordet hemma hos oss för 30 år sedan - men den finns tyvärr inte mera.

Rarerina sa...

Kult! Nå ser jeg de er like. Står d samme bak mitt. Kitchy altså ! Liker fargene og sakerne du viser.

Unknown sa...

Du vill inte sälja din blomspegel? Efter 8 år har du kanske tröttnat. I så fall PM till miamaria6509@gmail.com