onsdag 3 november 2010

Hippie-chic

Foto: Lotten

Den här coola väskan köpte jag på loppis för en tjuga. Jag föll för den hippie-chica stilen.... Tyvärr är remmen ganska sliten och ful men jag tänkte att det lätt kunde åtgärdas. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag skall ha för sorts rem.... Den som sitter där nu är tre remsor av fodertyget som flätats ihop och den passar väldigt bra ihop med väskan. Jag får fundera lite....

Imorgon skall vi åka på en liten utflykt och gå på museum. Kanske hinner jag med en tur till en kul affär som jag kan visa er.....

8 kommentarer:

Strikkelise sa...

Fantastisk veske! Bra loppefunn! Jeg tror også en smal skinnrem kunne passe bra, naturfarget skinn?

Mimi sa...

Sååååååååå Cute & Cool!!!

Kiiromi sa...

Jättefin! Skulle gärna kommit över en stor bit av det bruna tyget med flickan i hatt på.

Blir inspirerad att ta tag i lapparna igen..

/Mia :)

Linda sa...

Vilken fin!

Nu blir jag sugen på att göra ett lite lapptäcke eller nåt...vilken dag som helst ;)

Sanna sa...

Himmel vilken läcker väska, förstår att du föll för den.. =)

SV: Javisst är det lite nostalgi i dessa hängare..hade liknande själv också.. =)

Kraaaaaaam
Sanna

Re-dizain sa...

Riktigt ball!!! Jag skulle aldrig kulla lämna den kvar heller! Du får väl fläta en rem av mattrasor eller band:)

Petra / Popetotrora sa...

Schysst väska!

Den lila färgen är från Panduro. Traditional Craft Paint, står det på flaskan. Den var jättebra faktiskt. Täckande och torkade på 30 min. Men den var helt matt (vilket jag inte gillar så mycket) så jag la ett lager lack överst.

Randiga Tråden sa...

jättesöt.