lördag 27 november 2010

Svamptokig

Foto: Lotten

Jag älskar flugsvampar. Kan inte få nog av dom.... Flugsvamparna ovan köpte jag på Ica Maxi för en billig peng. Jag tänkte ha dem i min fina Trollhasselgren ihop med lite andra juliga saker. Frågan är om jag skall måla grenen vit eller inte? Kan inte bestämma mig..... eller kanske ljusblå..?

Foto: Lotten

Lite värme bjuder jag på idag med i form av lite fina tygbitar i mina absoluta favoritfärgkombinationer. Egentligen borde man klä sig i dessa färger istället för allt mörkt grått och svart man har på sig.... Då blir det nog stört omöjligt att få vinterdepressioner ;-) Jag tror att jag skall ha det som nyårslöfte - mer färg på kläderna... Våga kombinera "fel".... Vad tror ni om det?

13 kommentarer:

Jenny sa...

Jag förstår din tanke och jag ääälskar färg på andra men … inte på mig själv. ;) Jag överger aldrig svart men hemma får det gärna vara massor av färg. Ändå drömmer jag om det klassiskt japanska hemmet. Ja, puh, svårt att bestämma sig.

LillaTussilago sa...

Vilka superfina svampar!!
Tycker absolut att du ska färga kvisten ljusblå,
rött & ljusblått är ju kalassnyggt!!
Trevlig helg!
/Carolin

Helena sa...

Tycker kvisten är fin som den är! Kulörer på kläder är så vackert. Och härligt när man får lov att vara kvinnlig i färg och form....
Snöiga kramar från Helena

Rarerina sa...

Å så fine sopper! Liker også disse. Skulle ønske jeg kunne kjøpe slike her i nord... Hadde vært perfekt på kvistene mine i gangen. Synes ikke duskal male kvistene, men det er jo smak og behag. Jeg liker noen innslag av natur, jeg. Og det stoffet var jo helt nydelig!
God adventshelg til deg.

Jenny Bergvall sa...

Ja varför är det så där... att vi klär oss i grått och svart när vi älskar färger och mönster så mycket? Vi får ta det som ett nyårslöfte... jag hakar på!

En ljusblå eller gul/orange trollhassel blir nog jätte fint!

gult hus i svingen sa...

så vidunderlige vakre stoffer, Lotten:) Drar kjensel på ett av stoffene fra meg også:) Morsomt:) Begynn med å ha klær i muntre farger, det har jeg:) Blir i godt humør av det:)

Liker fluesopp til jul jeg også;)

Fiiin lørdagskveld til deg:)

Klem fra Trine:)

Sara sa...

Jag älskar också svampar och har lagt vantarna på ett paket jag med! Tycker att kvisten är fin som den är, men det blir nog fint hur du än gör!

erry sa...

Vilka söta svampar, får kanske ta en tur till Ica Maxi snart! :) Tygerna är såklart helt underbara!

Vill gärna se outfit-bilder efter nyår! :) Hihi.

Kram

Y sa...

tror jag stensäkert på!

Loppan Lorum sa...

Ja det är verkligen nåt visst med flugsvampar. Märkligt nog egentligen eftersom de är så giftiga i verkligheten? Det låter som ett finfint nyårslöfte det där! Man blir ju glad av färg, och det skadar ju inte att liva upp både sig själv och sin omgivning lite grann, med färg eller andra "tokigheter". Det var helt klart ett starkt argument till mitt senaste inköp (se lördagens blogginlägg hos mig). Hoppas du har en mysig första advent!

Apples and Pears sa...

I love the fabric! You are right about wearing colours...today I am wearing a bright pink lambswool cardigan and it warms me just to look at it!

The Primetime family sa...

Ahh vilken underbar bild pa flugsvamparna. Glad forsta advent! towe.

metamorphosis sa...

Ica maxi sa du? Då ska jag alltså kika efter även andra svampar än champinjoner nästa gång jag är där! :-)