måndag 6 december 2010

Vad jag gör en ledig måndag

Foto: Lotten

Ledig dag idag och insnöad kan man säga. I helgen kom det nästan 1 dm med snö.... det var ingen höjdare att åka hem efter jobbet söndag morgon vid 07 på morgonen. En slant jag hit och en slant jag dit kan man säga.... men som tur var så höll jag mig ändå på vägen. Vi har inga dubbdäck utan sådana vinterdäck/snödäck utan dubbar och jag måste säga att dom funkade ganska bra ändå. Så idag blir det en innedag för mig. Jag har ett par beställningar som jag skall sy. Igår gjorde jag stjärnorna på bilden ovan av lite restbitar tyg... det var jättelätt när man väl kom på tricket. Här hittar ni en jättefin vägledning på hur man gör. Ett trick jag lärde mig var att använda en pincett när man skulle igenom med tyget ;-)


Foto: Lotten

16 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

De är jättesöta, skulle gärna vilja göra själv men tiden räcker inte till.

fiazoo sa...

Pyssel efter pyssel. Jag är så imponerad av dig, du får ihop så mycket små söta grejer. Det är kul att se :)

Annabell sa...

Vilken kul idé! Kanske något för mina elever! Går dina barn i Hagen-skolan, ser att ni bor nära? Jag jobbar inte där men på Ga Påvelund och har ibland samarbete med slöjdlärarna i Älvsborg.Må så gott!

Maria sa...

Har aldrig sett sådana stjärnor i tyg! Det blev ju jättefint!!

Henny sa...

Virkelige søde stjerner. I flotte flotte farver.

Maja på 64 kvadrat sa...

Så söta!

erry sa...

Supersöta! Riktigt läckert att göra dem i tyg, och i så fina färgglada tyger dessutom. :)

Är mycket imponerad över hur mycket pyssel och bloggande du hinner med! Du inspirerar! ^_^

Re-dizain sa...

vilka fina!!! Dessa måste vara tidskrävande?

Vintageregreening sa...

Så fina stjärnor och göra dem i tyg...så fyndigt!
Skönt med lediga dagar....imorgon är det min lediga dag.

Snart dags för julklappsbyte....spännande,,,men jag får lite prestationsångest när jag ser dina arbeten.

Linda sa...

Jättefina stjärnor!

Jag har funderat på om det går att göra någon slags stjärnor i tyg, och det gör det ju uppenbarligen :)

Pysselpralinen sa...

Åh, såna har jag velat göra sen jag fick syn på dem på någon blogg vilken det nu var. Och nu har jag både tutorial och smarta bonustips! Tack! :-)
Annars har jag helt snöat in på filt.
Min lilla svarta pojke står innanför glas i Billy-bokhyllan nu. Till synes för familjefridens skull, men mest på grund av att han blev tvungen att lämna lite plats för julpynt. :-)
Har sett dina fina och humoristiska "serveringspojkar", vad det nu heter, sådana har säkert ett namn. De är härliga tycker jag. Är det din mamma som fyndat dem, man får känslan av att hon var bra på sånt när man läser din blogg.

Malin på pastill.nu sa...

så sött! jag gjorde sådana i papper när jag var liten, och mamma gjorde dem i näver :-)

MOKKASIN sa...

Makalöst fina! Jag minns med fasa hur jag för ett par jular sedan skulle göra samma typ av stjärnor fast i papper och varje kväll gick jag bet på sista momentet. Men skam den som ger sig ;)))

Tack för din snälla hälsning på Fabriken, jag blir jätteglad!
Kram Sofia

Randi sa...

Se der ja!! Dine ble kjempefine;)

Cim sa...

Har börjat gå in här varje dag och färgboosta mig själv. Tack!

Sara sa...

Såå fina! Måste ta mig tid att försöka göra egna! Superbra idé!