måndag 28 februari 2011

Marimekko-rea

Foto: Lotten

Tyget ovan har inget med överskriften att göra. Tyvärr var det ingen rea på det :( Men tyget på bilden nedan är tydligen utgående så det kostar "bara" 99 kr per metern på Åhlens nere i Nordstan. Skulle vara kul och sy en tunika i det tänker jag.. eller en klänning kanske. Nej, förresten, klänning använder ju inte jag över huvud taget.



Foto: Lotten

Jag var bara tvungen att ha ett färgstarkt inlägg idag eftersom mitt söndagsinlägg var allt annat än inspirerande. I brist på ljus här hemma får jag pigga upp mig med färger istället... Tänk positivt!

9 kommentarer:

Kiiromi sa...

Finfint! Jasså, du gillar inte klänningar. Hörde om din tråkiga renovering, hang in there. Det kommer att bli ljusare, jag lovar.

/Mia :)

Randiga Tråden sa...

De är så vackra dessa tyger, tvivlar på att det finns hos mitt Åhlens det understa.

Monika sa...

Hej
Fina tyger!
Ja vi behöver verkligen FÄRG nu!
Hoppas det blir bra med renoveringen. Jag har vänner här i Malmö som har samma problem.
Ha en fin Måndag
Monika

LissenTo sa...

Lite färg behövs för att pigga upp sinnet. Vad trist med ert hus, ibland står man maktlös, när felaktigheter gjorts.

Hoppas det blir bra i slutänden.

Ha det gott. //Lissen

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Dejligt med skønne farver og mønstre efter en grå og lidt mørk søndag;))
Dejlige stoffer

stine

AttenKattenNoa sa...

Vilka gladtyger!
Det behöver man verkligen just nu.

Petra / Popetotrora sa...

Ja, idag var det betydligt mer färgglatt än igår. ;-)
Men man måste få gnälla lite ibland också. Speciellt om man ska ha byggställningar utanför huset i flera, flera veckor!

Önskar dig en härlig måndag!

Villa Viola sa...

Bra där med positivt tänkande! Att tänka negativt stjäl så mycket energi.

Maria sa...

Fynd! Synd att man inte är i närheten.