torsdag 17 februari 2011

rosa-gult och tokfint

Foto: Lotten

Äntligen har jag fått tag i finfina elefanter. Jag föll pladask för det här tyget när jag såg det på någon blogg för ett tag sedan.... Mönstret nedan var oxå oemotståndligt för mig. Jag blev sugen på att sy en griskudde... eller lejonkudden ;-)


Foto: Lotten

Tack för all respons på gårdagens arga inlägg. Tyvärr var dörren borta när jag kom tillbaka så den är antagligen kastad nu. Skandal! Skall ta och kolla med stadsbyggnadskontoret om de verkligen godkänt denna styggelse oxå..... Jag tänkte visa något annat som gör mig arg en annan dag....

22 kommentarer:

Caroline sa...

Hej!
Åhh lovely! Helt underbar färgkomponering!
Blir spännande att se ditt fina alster från det tyget. Vart köpte du det?
Gällande min virkning, jag gör en docka till min Leia. Hon och Stella har redan fått varsin och nu ska de få en till var. Mönstret är från panduro och jag mixar nu på dessa andra dockorna ihop färgerna själv. En utmaning då jag bara virkat filtar innan, lär mig massor,
Ha en fin dag och tack för dina fina kommentarer inne hos mig, det gör mig mkt glad!! :-)
kram!

HannasHörna sa...

Hej hej!

jag förstår om du fastnade för tyget. Det känns väldigt mycket du:)

Du får inte vara arg för ofta...

Kram/Hanna

LINDA sa...

Wiiieeee......vilka underbara mönster på kuddarna!! Även tyget är helt ljuvligt!! ;)

Petra / Popetotrora sa...

Ja, jag har också sett det där tyget tidigare. Så sött!
Dom små figurerna på mönstret du köpt är ju ljuvliga!! Ska bli väldigt kul att se resultatet sedan. :-)

gult hus i svingen sa...

ja ta kontakt med myndighetene og få rede på om dette kan gå an, LOtten:) BRA!!!
Herlig elefantstoff:) Skal du sy noe dyrete av den, må det vel bli en elefant;)
Nydelig stoff til pikekjole;) Selger du en bit så si fra:)

Klem fra Trine:)

Apples and Pears sa...

Gorgeous fabric Lotten! Lovely colours too. Can't wait to see it made up! x

Thea's Mania sa...

Hei Lotten. Jeg skal ha en artikkel på nettet kk.no. Der skulle jeg også nevne 3 blogger jeg liker godt. Jeg valgte din som en av de og håper det er greit for deg?

Ha en nydelig torsdag med eller uten snøøøøø..

klem

Unknown sa...

Verkligen tokfint! Och ditt pyssel till pysselstafetten var superfint också. Och så måste jag också kommentera det där med dörren. Det är faktiskt alldeles galet.

SV: Jag förstår med tapeten, så fiffigt av dig att fota och göra vykort. Då har man ju liksom kvar den fast den är slut :)

Unknown sa...

Oj, jag var ibloggad på ett annat konto. HAnnasvirrvarr var det alltså :)

sofia sa...

Vilket sött tyg!
This brings me back, när jag var liten var gult o rosa min favoritkombination, o jag skulle ha dött om jag såg det här tyget då.
Ha en fin kväll!

Retro Elephant sa...

Det skall bli kul att se vad du hittar på med tyget och mönstret :)

//Lina

erry sa...

Älskar tyget! Det fanns bäddset på Åhléns för nåt år sen i det tyget som jag gick och kikade på flera gånger men aldrig köpte. Men det ångrar jag såklart!

Förstår verkligen din ilska över den där dörren, Fyyy vad den nya dörren förstörde! Bra att du kollar upp! :)

Sanna sa...

Åh helt underbart tyg! Jag tycker du skall testa lejonkudden, helläcker! =)

SV: Kul att du gillade min krans, kanske blir fler i framtiden.. =)

Vimpeln är postad och på G..hoppas du skall bli nöjd! <3

Kraaaaaam
Sanna

Anonym sa...

Dun blogg är så oerhört fin och inspirerande!

Vad har du för kamera? Photoshoppar du dina bilder?

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jag har blev också lite kär när jag såg det här tyget på nån blogg (kan ha varit på Frk Pyssels blogg :)

Lejonen och grisen kommer bli hur läckra som helst eftersom du kommer använda dina underbara tyger!

Maria sa...

Jättehärligt tyg Lotten! Du måste visa vad för fint du syr upp av det när det är klart! Maria

Linda sa...

Gult och rosa är en himla fin kombination och elefanter är alltid söta.

Kuddmönstren var ju jätteroliga, hoppas på att få se en färdig kudde :)

Life Of An Angel sa...

Åh vilket härligt tyg!

Hittade din blogg idag och den hamnar direkt i favoriter! Just gotta love it!

Deer Darling sa...

herlige tekstiler;) ha en fin kveld!

LissenTo sa...

Vilket härligt tyg, du gör säker något fin. Har sett vad kreativ du är.

Läste om dörren, ofta, allför ofta styra pengarna besluten. Är inte huset kulturmärkt? Isåfall borde dom inte få byta till dylik dörr.

Din goa kommentar gjorde mej glad.

Trevlig helg.//Kram Lissen

Malin på pastill.nu sa...

Japp, det tyget är min absoluta favorit i tygskåpet just nu. så sött!

Anna sa...

De är fina! Min son har samma mönster på ett påslakan, men i grön/blått. :)